Kalkulátor
2010. 01 27.

Vision Fitness - Kalkulátor

Az alábbi kalkulátorok segítségével, Ön kiszámíthatja a pulzus célzónáját, illetve a testtömeg indexét. Az eredményeket a képletekbe behelyettesítve, ellenőrizheti, hogy megfelelőek e vagy kellene valamit tenni az egészsége érdekében.

Tartalom:

 

 

Pulzus célzóna kiszámítása:

 

 PULZUS-CÉLZÓNA

Pulzus célzóna grafikon

A pulzus-célzóna a maximális pulzusszámnak egy bizonyos százaléka. A célzóna minden személy számára más és más az életkortól, az egészségi szinttől és az egyéni fitness céloktól függően. Az American Heart Association az edzést a maximális pulzus 55-85% közötti pulzus-célzónában ajánlja. A pontos adatok az alábbi táblázatban lettek feltűntetve. 
.
PÉLDÁUL: egy 42 éves felhasználó esetén: keresse meg az életkort az alsó tengelyen (40 körül), kövesse az oszlopot felfelé, amíg el nem éri a TARGET ZONE (célzóna) sávot! Eredmények: a maximális pulzusszám 55%-a = 98 szívverés percenként, a maximális pulzus 85%-a = 151 szívverés percenként.
Az alábbi táblázatba írja be az áletkorát és a rendszerünk azonnal kiszámítja Önnek az optimális pulzus célzónát:
.

Testtömeg index kiszámítása BMI:


BMI táblázat - Mit árul el a testtömegindex?

A testtömegindex (angolul: Body Mass Index = BMI) a leginkább alkalmazott nemzetközi arányszám a fizikai kondíció felmérésére. A BMI kalkulátor segít meghatározni, ki milyen állapotban van fizikailag; túlzottan sovány, normál testalkatú vagy túlsúlyos. A BMI táblázat jelenleg a legmegbízhatóbb számítási mód a táplálkozástudománnyal foglalkozó szakemberek körében.

Túl sovány vagy? Normál testalkatú? Vagy netán túlsúlyos?

Személyes testtömegindex kiszámítása BMI kalkulátor segítségével!
Az alábbi táblázatba írja be a kért adatokat és a rendszerünk azonnal kiszámítja Önnek az értékeit, majd az alábbi táblázatba behelyettesítve megtekintheti értékének jelentését.
.
BMI Értékelés:
 Értékelés  BMI érték
Sovány  18,5
Normál testalkatú
 18,5-24,9
Túlsúlyos  25-29,9
Erősen túlsúlyos  30
.
A testtömegindex kiszámításának képlete - BMI képlet

A testtömegindex kiszámításának képlete: BMI = testsúly (kg) ÷ magasság2 (m2)

Vagyis, ha mondjuk 167 cm magas vagy, az méterben kifejezve 1,67. Most számítsd ki a testmagasságod négyzetét (1,67 x 1,67 = 2,79). Ezután oszd el a testsúlyodat ezzel az értékkel. Pl. 60 (kg) : 2,79 = 21,5 BMI.

Az életkor előrehaladtával bizonyos mértékben módosul a BMI értelmezése, s egyre magasabb értékek még normálisnak tekinthetők. 50 éves korban például a 27-ig terjedő BMI érték még normál testalkatúnak számíthat. Hasonló a helyzet a sportolókkal (testépítők, élsportolók...). Az izomtömeg miatt az ő esetükben is kicsit eltér a testtömegindex értelmezése az átlagtól.
 
Bízunk benne, hogy kalkulátorjaink segítségével, hozzá tudtunk járulni az Ön egészségéhez és hasznos infókat tudtunk adni edzéséhez!
 

 Vision Fitness - futópad - szobakerékpár - ellipszis tréner - evezőpad - kondigép